ActualidadEntrevistas

“Farem tota la feina possible per per fer tornar el PP de les grans majories a Manacor”

El nostre entrevistat arriba a aquesta trobada amb els deures fets. Amb la mà dreta du un grapat de fulls amb les seves respostes, totes elles molt ben pensades, una mostra de la seriositat amb què afronta aquest nou repte. A més de xerrar del seu recent nomenament com a candidat del PP a la batlia de Manacor, Jaume Mut ens conta tota una sèrie de qüestions que ens ajuden a conèixer-lo millor. Parlam de la seva bona relació amb el batle, Miquel Oliver, de la necessitat de grans acords a Manacor entre la dreta i l’esquerra, del bon moment en el que arriba el PP manacorí a les properes eleccions i, és clar, de futbol. De fet, es juga amb la possibilitat que, en plena setmana electoral, el maig de 2027, el Manacor i el Porreres (equip que entrena Mut) s’enfrontin en un hipotètic playoff d’ascens que posi el nostre entrevistat en un escenari on la il·lusió i els nervis arribin a extrems massa exigents.

  • Com te trobes després que s’hagi confirmat que seràs el candidat del PP manacorí a les pròximes eleccions municipals?
  • És complicat contestar amb una sola paraula, ara mateix estic dins un cúmul de sentiments molt variat: responsabilitat, compromís, un cert nerviosisme, molta il·lusió…
  • Com va començar aquesta aventura d’endinsar-te dins la política municipal?
  • La proposta em va arribar d’una manera inesperada. Per tant, els primers dies varen ser de donar-hi moltes voltes, pensar molt en tot allò bo i allò no tan bo que duia aquesta proposta. Això sí, una vegada vaig haver recapacitat tot el temps que necessitava, em vaig adonar que aquesta és una oportunitat que havia esperat tota la vida.
  • Què et va impulsar a fer la passa definitiva?
  • El meu sentiment per Manacor i les ganes de contribuir a millorar i canviar el meu municipi. Pens que és important que, quan es viuen moments complicats a la política, un simple ciutadà com jo faci una passa endavant per fer possible aquest canvi cap a millor. És molt més fàcil canviar les coses des de dins una organització política que des de fora. Per tant, és un gran repte, i anim tothom a qui l’importa Manacor a fer un pas endavant com he fet jo.
  • Com definiries la teva relació amb la política?
  • La meva relació amb la política no ve d’ara. Jo situaria el moment en què la política va començar a agafar una certa importància en la meva vida diària quan el meu fill Jaume va ser regidor fa uns anys. Això va ser una experiència molt especial no només per a ell, també ho va ser per a mi. Sempre he admirat les persones que, en un moment de la seva vida, han dedicat part del seu temps a millorar la vida de tots i a gestionar els interessos comuns de tots els ciutadans.
  • Què pot aportar la teva trajectòria en el món de l’esport a l’escenari polític?
  • Gestionar i dirigir equips de futbol, ja sigui a la Tercera balear o a Primera Divisió, suposa molta responsabilitat i una pressió que no sempre és fàcil de resoldre. He viscut moments bons, moments no tan bons i moments de crisi amb els què he après a conviure i resoldre. Encara que no tengui res a veure dirigir un equip de futbol amb dirigir un ajuntament gros com el de Manacor, on es governa un municipi on viuen 50.000 habitants, crec que la meva experiència en el món de l’esport, així com la meva trajectòria laboral, m’ajudarà a fer front a aquest difícil repte. Algunes de les coses que he après de l’esport són els valors de la disciplina, el sacrifici, l’esforç, el companyerisme, la solidaritat, les renúncies i, molt especialment, la importància de fer equip. Inclús en els esports individuals, l’equip que t’acompanya t’ajuda a triomfar.
  • Fa uns dies va tenir lloc la trobada amb el PP balear, una cita en la qual vas poder conversar amb afiliats i votants. Com vares viure aquest esdeveniment?
  • Va ser un dia que recordaré sempre. Per primera vegada vaig sentir que molta gent del Partit Popular em donava el seu suport, al mateix temps que vaig estar recolzat per la meva família i la gent del meu entorn. Encara que pot sonar una mica grandiloqüent, va ser un dia que va marcar un abans i un després en la meva vida. Allà, parlant amb les persones que hi varen assistir, també vaig poder comprovar el grau d’insatisfacció que hi ha al municipi amb l’actual gestió del Govern municipal de Manacor. Per altra banda, i ja que xerram del PP manacorí, vull deixar clar que els meus principals esforços aniran dirigits a recuperar la unitat del Partit Popular, la mateixa unitat que va dur Manacor als seus millors anys de prosperitat i bona gestió en el municipi. Tenint en compte això i el que he dit abans sobre la rellevància que qualsevol ciutadà faci una passa endavant quan veu que el seu municipi necessita millores clares, vull dir que en aquest partit hi tenen cabuda totes les persones que vulguin un canvi per a Manacor.
  • Aquell dia vares assenyalar que el teu primer compromís com a batle de Manacor seria fixar el requisit de 18 anys de residència mínima per accedir a habitatges públics…
  • Crec que tothom comparteix que la principal preocupació dels ciutadans de les Illes i també de Manacor és l’accés a l’habitatge. Per això, el Partit Popular ha defensat en aquesta legislatura que l’habitatge públic que es faci a Manacor ha d’anar destinat als manacorins, així com ja es fa a altres municipis on governa el PP, com Sóller, Marratxí o Felanitx. Aquí a Manacor, però, Més i el PSOE ho han rebutjat i han dit que aquesta era una mesura «provinciana». Jo pens que no podem fer habitatges per atreure encara més població a Manacor, l’habitatge s’ha de destinar de manera prioritària als joves i les famílies del municipi. D’aquesta manera, els manacorins i les manacorines podran viure en el seu poble. Per aquest motiu, noltros insistim molt en l’arrelament, el sentiment de pertinença de les persones que necessiten aquests habitatges. Sense cap dubte això s’aconseguirà amb el temps, però és una mesura clau per lluitar contra aquesta problemàtica. Tot i així, és evident que un problema tan complex com aquest necessitarà d’altres mesures addicionals en les quals anirem fent feina, sempre escoltant els veïnats.
  • Quins haurien de ser els deures del proper equip de Govern de l’Ajuntament de Manacor?
  • Són molts els temes que haurem d’afrontar si els ciutadans de Manacor ens donen la seva confiança, i entre ells destacaria la seguretat, la neteja viària i l’urbanisme. Pel que fa a la neteja, només hem de veure la degradació que està patint el centre de Manacor o l’oblit que pateixen els nuclis costaners del municipi. En matèria d’urbanisme, és necessari posar ordre, ja que els ciutadans del nostre municipi no poden esperar tres anys per obtenir una llicència d’obres. Això és urgent per minimitzar l’impacte negatiu que pateixen els manacorins per la crisi de l’habitatge.
  • Tot apunta que el PP, en cas de tornar a governar a Manacor, necessitaria el suport de Vox. Hi ha por que les seves exigències puguin ser un obstacle per a aquesta gestió amb seny per la qual apostes?
  • Tothom que em coneix sap que jo surt a guanyar i a fer el millor resultat possible, i posarem tots els esforços en això. En altres paraules, farem tota la feina possible per recuperar el PP de les grans majories a Manacor. Manacor vol canvi, però també un canvi des del seny, des de la seriositat, pensant només en Manacor, i crec que el Partit Popular és qui millor representa aquest canvi que demana Manacor.
  • Vols afegir res més?
  • La gent que em coneix ja ho sap, som una persona treballadora i honesta. És cert que no tenc experiència en el món polític, però, tot i així, un dels meus objectius en aquesta nova etapa és precisament apropar la vida política als ciutadans com jo. Consider que la política i els partits han d’estar oberts a tots aquells ciutadans que vulguin i puguin aportar la seva experiència professional i personal a la vida pública, i em reafirm: tothom hauria de tenir aquesta oportunitat. Jo deman la meva oportunitat per demostrar que tenc capacitat suficient i sentit comú per gestionar el municipi de Manacor.
Jaume Mut, candidat del PP a la batlia de Manacor

Mostrar más

Publicaciones relacionadas

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Botón volver arriba