ActualidadLa veu del poble

A vegades, el problema no és la discapacitat. El problema és la falta d’empatia, d’educació i de respecte.

Aquests dies hem tornat a viure situacions que mai haurien de ser normals: males cares perquè necessitam una rampa, comentaris perquè “feim perdre temps”, persones que no cedeixen un seient a qui realment el necessita i, fins i tot, paraules i actituds que han acabat fent sentir malament alguns dels nostres joves. I no. No ho volem normalitzar.
Una persona amb cadira de rodes no molesta perquè necessita una rampa.
Una persona que necessita més temps per pujar a un autobús no fa perdre el temps a ningú.
Una persona amb discapacitat no ha de donar les gràcies perquè li cedeixin un dret que ja és seu.
Però també volem parlar de totes aquelles persones que sí que marquen la diferència: conductors que ens ajuden, passatgers que s’aixequen sense que els ho haguem de demanar, persones que tenen paciència, que entenen, que respecten i que simplement tracten els nostres joves com tractarien qualsevol altra persona.
La inclusió no és només posar una rampa. La inclusió també és educació, empatia i respecte.
Des d’Amb els 5 Sentits Oci continuarem alçant la veu cada vegada que sigui necessari. Perquè no demanam privilegis. Demanam drets, respecte i dignitat.

Amb els 5 Sentits Oci

Mostrar más

Publicaciones relacionadas

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Botón volver arriba