
Una volteta per Felanitx: MOR L’EXBATLE DE FELANITX PERE MESQUIDA OBRADOR
El passat dijous dia 6 d’octubre morí a l’hospital de Manacor l’exbatle de Felanitx Pere Mesquida Obrador als 89 anys d’edat, després d’una llarga malaltìa.
Pere Mesquida fou el primer batle de la Democràcia de Felanitx. Va estar al capdavant de la batlia vuit anys, primer amb Unión de Centro Democrático (UCD) i elegit per majoria absoluta; després al 1983 tornà a liderar una altra candidatura de caràcter local, Unió Felanitxera (UF) Sa Gerreta, aconseguint altra majorìa absoluta; i el 1987 es tornà a presentar, obtenint una majorìa simple. Després de les eleccions renuncià al càrrec per malaltia.
A la dècada dels anys 70 fou directiu del C.E.Felanitx. L’abril de 2016 a la Casa de Cultura es feu una taula rodona amb els 8 primers edils de la Democràcia: Pere Mesquida, Cosme Oliver, Miquel Riera, Toni Grimalt, Miquel Julià, Catalina Soler, Biel Tauler i Joan Xamena feren un extens recorregut al llarg dels anys que presidiren el nostre Ajuntament. El mes de novembre de 2019, organitzat pel Club Diario de Mallorca amb motiu dels 40 Anys d’Ajuntaments Democràtics, fou obsequiat amb una reproducció del rotatiu, amb tots els batles allà presents. Durant els anys que presidí l’Ajuntament es varen fer moltes actuacions en vers a la Ciutat i pel bé de tots els ciutadans i ciutadanes.
Des d’aquestes línies enviam el nostre més sentit condol a tota la seva família. D.E.P.

