
ActualidadEntrevistas
“Tots els partits érem conscients que no podíem sumar un any més sense Pressuposts”
Vàrem xerrar amb ella l’estiu de l’any 2023, quan acabava d’arribar a l’ajuntament. En aquella trobada, les seves respostes varen ser molt més breus i calculades, probablement per la por de cometre algun error. En aquesta ocasió, gairebé dos anys després, la delegada de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manacor, Paula Asegurado, mostra la seva experiència amb una seguretat de paraula que no només demostra el treball dels darrers anys, sinó també el seu creixent interès per tot allò que fa a l’ajuntament manacorí.
- A nivell personal, què ens pots dir de la teva incursió en la política i el sector públic?
- Ha estat un canvi molt important. No té res a veure el sector privat amb el públic, i ha estat un canvi molt positiu, ja que estic creixent molt a nivell professional. Sempre he estat una persona molt inquieta, i treballar a l’ajuntament d’alguna manera sempre satisfà aquesta dinàmica, ja que sempre hi ha feina per fer. Per tant, estic molt satisfeta amb aquesta experiència.
- Venim d’una aprovació inicial dels primers Pressuposts del present mandat. Imagin que n’estàs satisfeta…
- Sí, aquesta aprovació inicial suposa un gran pas, i més amb un govern en minoria com el nostre. Hi ha hagut moltes negociacions, ja que vàrem començar a reunir-nos el passat mes d’octubre. Han estat mesos de molt treball per a tots els departaments, per als tècnics, etc. Des del meu punt de vista hem aconseguit uns Pressuposts bastant consensuats, on a més hi havia molt poc marge per complir segons quines peticions. Tot i així, al final hi ha hagut un acord.
- Quines creus que han estat les claus perquè sortís un bon Pressupost?
- Crec que ha estat clau que tots els partits érem conscients que no podíem sumar un any més sense Pressuposts, i s’ha canviat molt el xip a una banda i a l’altra. L’oposició ha facilitat un gran ventall de propostes que no només encaixaven econòmicament, sinó que a més també eren propostes importants per a noltros.
- En el Ple extraordinari de la setmana passada, vares destacar les limitacions que hi ha hagut per configurar un Pressupost a l’ús. Això fa que les incorporacions de romanents siguin encara més importants en aquest mandat…
- Totalment. De fet, totes les limitacions que hi ha per part de la Llei Montoro a l’hora de fer uns Pressuposts més expansius, amb més inversions, això en part es compensa amb la incorporació de romanents. Per aquest motiu, per a noltros era molt important que les inversions que es fessin amb incorporació de romanents fossin consensuades.
- Deixant a un costat els temes purament econòmics, en quin punt es troba el Pla de Reactivació per als comerços del municipi de Manacor?
- L’Ajuntament de Manacor ja té un contracte firmat amb una empresa que s’està encarregant d’elaborar aquest Pla de Reactivació. Sobre aquest punt, és important destacar que aquesta iniciativa surt endavant perque vàrem aprofitar una subvenció específica per a aquest tipus de projectes, i així aprofitar per donar una altra visió als comerços del municipi.
- Quina visió? Quins canvis hi ha d’haver?
- En primer lloc, reduir una despesa molt grossa que provenia en gran part d’una decoració excessiva i de campanyes que no funcionaven tan bé com haurien de funcionar. En segon lloc, aquest projecte també té molt clar que ha de conèixer les necessitats dels comerços de Manacor, per així dotar-nos de més eines internes a l’ajuntament per millorar la salut dels comerços. En tercer lloc, la importància que els comerços continuïn amb el seu procés de digitalització, i en quart i darrer lloc, vull destacar que ja fa un temps que estam treballant en fer un cens, per així arribar més i millor a tots els comerços.
- Pel que fa a Manacor Encantat o Nadal, hi haurà novetats?
- Sí, hi haurà novetats, però no hi haurà grans canvis, ja que en general són dos esdeveniments que funcionen bastant bé. Per exemple, seguirem amb la cursa inclusiva del Manacor Encantat, de la mateixa manera que ja estam treballant per dinamitzar més els mesos previs a Nadal, quan hi ha una activitat comercial més baixa. Per altra banda, hem optat per llevar el Trenet del Manacor Encantat, perquè la gent es mogui més a peu per arribar a més comerços. També seguim treballant molt amb el tema de la dinamització comercial mitjançant els bars, fent millores i ampliant-la a més zones de Manacor. Aquesta és una feina en la què el departament de Cultura també fa una gran labor des de fa temps. Per acabar, vull dir també que estam treballant molt a les escoles per explicar la importància del comerç local i totes les virtuts d’apostar pels comerços més propers.
- En quina fase es troben les obres de S’Escorxador?
- Aquí xerram d’un projecte d’un gran interès no només per a l’Ajuntament de Manacor, sinó també per a la conselleria d’Agricultura i Fogaiba (Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears), que també participen en aquesta inversió. Ja s’ha adjudicat el projecte a l’empresa, i estam a l’espera que comenci la reforma. Després d’aquest procés vendrà el moment de decidir com ho volem gestionar, i llavors s’haurà de fer un contracte d’explotació. Per tant, l’objectiu és que S’Escorxador estigui llest quan acabi el mandat, i que a poc a poc, sigui un referent per a tota la comarca.
- Hem començat l’entrevista xerrant d’aquest mandat a un nivell més personal. Si ens centram en allò més polític, quin balanç en fas?
- Crec que aquest és un mandat en el què s’estan fent moltes coses, malgrat el primer any i mig patíssim molt les conseqüències del procés d’estabilització. Jo mateixa, en àrees com Tresoreria o Intervenció, he pogut comprovar recentment com s’han impulsat una sèrie de canvis, tots ells positius, sobretot a nivell d’agilitat de l’administració. Ara les substitucions arriben més aviat, i les borses de treball funcionen molt millor. A més, en qüestió d’un mes començarà un procés de digitalització en l’administració que ben segur facilitarà una atenció més ràpida i efectiva a la ciutadania de Manacor.








